דקות ספורות אחרי שהתחיל החידון במסגרת הפעילות לילדים לקראת חג השבועות, עצר אותו ר’ עמי מיימון ופנה אל הילדים ואמר בהתפעלות “אתם נבונים מאוד ויש לכם ידע רב. נעבור לחידות ברמה גבוהה יותר”. חלפו עוד כמה דקות עד שחלק מהחידות הפכו לקשות מאוד אך הילדים המשיכו לענות כשהם מפצחים אותן בהנאה. “וואוו, אתם ממש ממש טובים”, סיכם איש הרדיו. נהניתי איתכם מאוד”.

מאות ילדים וילדות, בנים ובנות של רבנים ושלוחים מרחבי אירופה השתתפו בשורה של פעילויות ייחודיות שהתקיימו במהלך החודשים אייר וסיוון, לקראת חג שבועות והיתה מיועדת לילדי הרבנים באירופה. הפעילות כולה התקיימה באמצעות תוכנת ZOOM.

ב’מרכז רבני אירופה’ השקיעו מחשבה רבה כיצד בימי הקורונה ניתן להתאים למגוון גילאים פעילות שיש בה הנאה לצד מסרים חינוכיים, ושטעמה ישאר גם לאחד שתסתיים. מיטב אנשי המקצוע גוייסו למשימה. בראשות הגב’ נחמי מיארה הופקו שורה של פעילויות שליוו את הילדים. בצד הטכני סייעה הגב’ נעמה אוישי.

האירוע הראשון בסמוך לחג שבועות כלל כינוס תורה עם השחקן החסידי ר’ מיכאל וייגל, שהפליא לתאר ולספר על החג תוך שהוא מסתייע בבובות אותן הפעיל במרץ באולפן מיוחד שהותאם למטרה. על אף קשת הגילאים הילדים כולם הפיקו הנאה רבה מן המופע ובשלב מסויים אף פתחו בריקוד חסידי דרך המסכים לכבוד קבלת התורה.

הילדים הבוגרים יותר נהנו מסיפור ושיחה עם הסופר החסידי הרב זלמן רודרמן שהפתיע אותם כאשר התאים את המסרים למגוון הגילאים, דבר שהסב להם הנאה רבה. רודרמן הביע את הנאתו מהרמה הגבוהה שהפגינו הילדים והשליטה במושגים חסידיים שאינה אופייניים לנערים בגילם. לקראת סיום הפעילות הפתיע הצוות של “מרכז רבני אירופה” את הסופר החסידי, שפרסם עד היום למעלה מ-30 ספרים, כאשר ביקש מהילדים להביא למסך המחשב ספר שיש להם פרי עטו של רודרמן. תוך דקות ספורות התמלאו המסכים בספרים רבים. המחווה ריגשה מאוד את הסופר.

לילדים האנרגטיים, המחבבים פעילות רועשת, דאגו ב’מרכז רבני אירופה’ לשעה עם הגב’ רבקה קדוש שתופפה עם הילדים בכל רחבי אירופה. כל אחד מהילדים היה בביתו ויחד הם הרעידו את אירופה לכבוד קבלת התורה. הגב’ קדוש שילבה במגוון התיפופים גם מסרים אקטואליים בתקווה שהקורונה תחריש ותיעלם לה מהעולם בלי להסב נזק.

כוכבת הילדים מלכהלי חנוכה העמידה מופע מיוחד שהיה מיועד לצעירים שבין הילדים אך ריתק אליו גם את הילדים הבוגרים יותר שנהנו מהמסרים החסידיים שנשזרו בו.

את סדרת המופעים לילדים ביוזמת “מרכז רבני אירופה” חתמה, כאמור תוכנית חידות ברוח חסידית עם עמי מיימון.

הפעילויות שהותאמו לילדים ובני נוער ריתקו אלפי ילדים ברחבי אירופה וזכו לשבחים רבים מהילדים וההורים. הרב אריה איידלקופ רבה של מונטנגרו כתב: “כל הכבוד מרכז רבני אירופה. איזה תוכנית תענוג עם כל כך הרבה תוכן. עלו והצליחו!. הרב יחיאל ביטון מברלין כתב: “הילדים מאוד נהנו ישר כח ענק”. ואילו הרב יוסף וולף מחרסון כתב: “שפתיים ישק. החיוך נשאר זמן רב על שפתות הילדים”.