מאות ילדי הרבנים באירופה השתתפו בשורה של פעילויות ייחודיות שהתקיימו במהלך החודשים חשוון, כסלו וטבת. הפעילות כולה התקיימה באמצעות תוכנת  ZOOM ביוזמת והפקת ארגון “מורשה” ובניצוחה של הגב’ נחמי מיארה.

מחשבה רבה הושקעה בימי הקורונה בדרכים בה ניתן להתאים למגוון גילאים פעילות שיש בה הנאה לצד מסרים חינוכיים. טעמם הטוב של הפעילויות שהיו בסמוך לחגי תשרי נותרה בלבבות הילדים שחזרו וביקשו פעילויות נוספות. מיטב אנשי המקצוע גויסו שוב למשימה והופקו שורה של פעילויות שליוו את הילדים. בצד הטכני סייעה הגב’ נעמה אוישי.

כאמור, בערב ראש חודש נהנו הילדים מפעילות עם הזמר החסידי שמחה פרידמן שבמשך שעה ארוכה ריתק אותם עם שורה של חידות, סיפורים סביב התאריכים החסידיים, ניגונים והמון שמחה.

בערב ראש חודש טבת הופיע בפני הילדים אמן החושים אסף סלומון, שהדהים אותם במופע על חושי עוצר נשימה בשיתוף יחד איתם. תחת הכותרת “החודש כולנו יוצאים מהקופסא” נהנו הילדים, במשך למעלה משעה וחצי,  מתוכנית עשירה ומאתגרת שכללה קריאת מחשבות וטלפתיה לצד משחק אינטראקטיבי מחוץ לקופסא. מלבד הפעילויות הללו נהנו הילדים גם מחידון שנון שהזוכה בו הוכתר בתואר ‘חכם חנוכה’  מחץ לקופסה.

הפעילויות שהותאמו לילדים ובני נוער ריתקו אלפי ילדים ברחבי אירופה וזכו לשבחים רבים מהילדים וההורים.

אגף “מורשה” אף הפיץ ברחבי אירופה ערכות הפעלה וירטואליות לחודשים חשוון, כסלו וטבת.

בערכת ההפעלה לחודש כסלו “במהירות האור” הילדים נהנו מהפעלות מגוונות ועשירות בארבעה מפגשים שונים שהתקיימו יחד עם הרבנים והרבניות של הקהילות היהודיות השונות.

המפגש ראשון  כלל את סיפור נס החנוכה. הילדים צפו בסרט מולטימדיה בשילוב משחקים אינטראקטיביים על סיפור החג ולאחר מכן אספו את חלקי הרכב במשחק משימות מיוחד.

המפגש השני הוקדש לנס פך השמן, הילדים אספו את חלקי החותמת של בקבוק השמן הטהור במשחק מיכלי שמן מאתגר במיוחד!

מהי חנוכיה כשרה? מתי מדליקים חנוכיה ועוד שורה של נושאים הקשורים לחנוכה למדו הילדים במפגש השלישי במסגרת משחק רצפה מאתגר בו בנו את הרכב המאיר.

לקראת סיומו של חג החנוכה התקיים מפגש רביעי בו נהנו הילדים מהפנינג חנוכה שכלל אוסף מגוון ועשיר של משחקים סביב מנהגי ונושאי החג.

לקראת החודש הנוכחי, חודש טבת, הופצה ערכת הפעלה תחת השם “מגלים עולם”. במסגרת הפעילות יוצאים הילדים עם לטיול וירטואלי בעולם. בכל מקום הם צפויים ללמוד דברים חדשים סביב החיים היהודיים בעולם.

במהלך המפגש הראשון “טסו” הילדים לאיטליה ולמדו על נטילת ידיים. מתי נוטלים, כמה פעמים, מה מברכים בכל פעם ועוד שורה של נושאים. במפגש שני “יטוסו” הילדים לארץ ישראל וילמדו על המצור סביב ירושלים ועשרה בטבת. בצרפת, בה “יתקיים” המפגש השלישי ילמדו הילדים על בית הכנסת ותשמישי קדושה. מפגש הסיום “יתקיים” באמריקה בה ילמדו הילדים על אירועים משמעותיים בחיים היהודיים.

במטרה לתת מעטפת רוחנית לכל רב קהילה יהודי ברחבי יבשת אירופה, שעוסק שעות ארוכות עם ילדים יהודיים המבקשים לשמוע וללמוד על יהדותם. מתוך הבנה שללא זהות יהודית מבוססת, עתיד ילדי אירופה היהודיים נמצא בסכנה יוצר אגף “מורשה” של ה”מרכז” כל חודש ערכת פעילות ברמה מתאימה לילדים בקהילות אירופה אשר מונגשת באופן חווייתי.

צוות מיומן ישב לתרגם את החומר לשפות שונות (אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית) בכדי להקל על ההפעלה. צוות מקצועי ומיומן בראשותן של הגב’ נעמה אוישי והגב’ מושקא מנדלזון עמלות על החומרים השונים, כדי להרכיב ערכה שתתאים לילדי ישראל בתפוצות.

בערכות משתמשים אלפי ילדים מכל הגילאים ב’סאנדיי סקול’ ובבתי ספר יהודיים וכן בפעילויות חינוכיות הנערכים על ידי רבנים ורבניות קהילות היהודיות השונות באירופה. הערכות מופיעות בשפות עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וגרמנית.