מאות ילדים וילדות מרחבי אירופה הציפו בהודעות תודה והערכה את אגף “מורשה” שעל יד “מרכז רבני אירופה” בעקבות הפעילות שנשלחה אליהם בחודש כסליו וכללה שורה ארוכה של הפעלות.

גב’ פניני ובר וגב’ נחמי מיארה המרכזות את פעילות האגף מציינות כי התגובות החמות הגיעו הן מהילדים והילדות והן מהרבניות המפעילות את ה’סאנדיי סקול’ ואת תנועת הילדים ‘מורשה’ אשר לה קרוב ל-50 סניפים ברחבי אירופה.

הפעילות בחודש כסליו, תחת השם “אי האור”, כללה את סיפור נס חנוכה באמצעות משחק מערות חווייתי, לימוד ההלכות של חנוכה בדרך של משחק כסאות משעשע במהלכו נבנתה חנוכיה כשרה, ארבע תחנות הפעלה בהן למדו והתוודעו הילדים על מנהגי חג חנוכה, סיפור נס פך השמן באופן חווייתי, וסרט חנוכה אינטראקטיבי המשלב את סיפור החג בליווי 4 תחנות הפעלה. החומר כולו הוגש באמצעות סרטונים ואנימציה לצד חידונים ותחרות מיוחדת שהתקיימה בין המשתתפים על החומר הנלמד.

בסיומה של תחרות צמודה ברוב השלבים, במהלכה הדהימו הילדים את השופטים בידע הרב שלהם, הוכרזו הזוכים מהסניפים: סופיה (בולגריה), לרנקה (קפריסין) וברטיסלבה (סלובקיה).

מחשבה רבה הושקעה בימי הקורונה בדרכים בה ניתן להתאים למגוון גילאים פעילות שיש בה הנאה לצד מסרים חינוכיים. טעמם הטוב של הפעילויות שהין בחודש חשוון נותרה בלבבות הילדים שחזרו וביקשו פעילויות נוספות. מיטב אנשי המקצוע גויסו שוב למשימה והופקו שורה של פעילויות שליוו את הילדים.

הפעילויות שהותאמו לילדים ובני נוער ריתקו אלפי ילדים ברחבי אירופה וזכו לשבחים רבים מהילדים וההורים.