ב”מרכז החסד האירופאי” המופעל על ידי “מרכז רבני אירופה” (RCE) חנכו השבוע סניף נוסף להשאלת ציוד רפואי. הסניף נחנך בעיר טביליסי בירת גיאורגיה והוא הסניף ה-26 בסניפים שהוקמו על ידי “מרכז רבני אירופה” בשנתיים האחרונות לרווחת הקהילות היהודיות באירופה בניצוחו של סמנכ”ל “מרכז רבני אירופה” הרב יוסי ביינהקר.

הסניף החדש יעמוד תחת ניהולו של הרב מאיר קוזלובסקי, רבה של הקהילה היהודית בטביליסי, כאשר בטקס חנוכת המרכז השתתפו שגריר ישראל רן גידור וצוותו, ראשי הארגונים היהודיים בעיר יחד עם מנכ”ל “מרכז רבני אירופה” הרב אריה גולדברג, סמנכ”ל ה”מרכז” הרב יוסי ביינהקר ויועץ השיווק ר’ איתן דובקין וכן יהודים מקומיים רבים.

“מרכז החסד האירופאי” יהווה חלק בלתי נפרד ממערך מוסדות החינוך והחסד בטביליסי. המרכז יעניק מענה מלא לנזקקים לציוד רפואי והוא מאובזר במגוון גדול ועשיר של ציוד רפואי לכל מקרה מיום הלידה ועד זקנה ושיבה. כלל הציוד נתרם על ידי “מרכז רבני אירופה”.

יו”ר “מרכז רבני אירופה”, הרב מנחם מרגולין, שלח דברי ברכה בו ציין את המסירות המופלאה של הרב מאיר קוזלובסקי לקהילה היהודית בטביליסי ואת העמל הרב שהוא משקיע כדי להבטיח את התפתחותה בהווה ובעתיד.

הרב מאיר קוזלובסקי הודה בדברי הברכה שנשא לראשי “מרכז רבני אירופה” על היוזמה המבורכת ואמר כי “מרכז החסד האירופאי” מעניק תנופה מבורכת לפעילות בקהילה. “כל תושב בטביליסי יודע שאם הוא זקוק לציוד רפואי שעולה כסף רב הוא יכול להגיע אלינו ויקבל בהשאלה ציוד רפואי שיסייע לו”.

“מרכז החסד האירופאי” שהוקם ביוזמת “מרכז רבני אירופה”, נטל על עצמו את המשימה לפתיחת 50 מרכזים להשאלת ציוד רפואי ב-50 ערים באירופה. המיזם החל לפעול בסמוך להתפרצות נגיף הקורונה במטרה לדאוג ליהודי אירופה הזקוקים למכשור רפואי. כל סניף כולל ציוד רפואי המותאם מגיל לידה ועד שיבה ומהווה בשורה של ממש ליהודי אירופה.

בימים אלו סיימו סמנכ”ל “מרכז רבני אירופה” הרב יוסי ביינהקר והיועץ איתן דובקין סיור במרכזי החסד באירופה בבוקרשט בירת רומניה בהנהלתו של הרב נפתלי דייטש ובסופיה בירת בולגריה בהנהלתו של הרב יוסף סלמון. במהלך הביקור הם התרשמו מהפעילות וההתפתחות של מרכזי החסד בעירם.