עשרות רבנים מאירופה השתתפו בסמינר הלכתי מקצועי שיזם ‘המרכז’ והתקיים בעיר אולם שבגרמניה. הכנס עסק בתחזוקת מקוואות, הלכות שעטנז, הלכות שמחות וחברה קדישא.

בשעות הערב של היום הראשון של הכינוס יצאו כל הרבנים שהשתתפו בסמינר לסיור יחד עם יהודים מקומיים ברובע היהודי העתיק של העיר. במהלך הסיור נשאו הרבנים תפילת ‘א-ל מלא רחמים’ ליד מצבה בה מונצחים שמותיהם של 212 יהודים מקומיים שנרצחו בשואה על ידי הגרמנים. מדובר במקום בו נרצחו מאות יהודים מתוכם ידועים בוודאות רק שמותיהם של מי שהונצחו במקום.

במהלך הימים בהם התקיים הסמינר ההלכתי נפגשו הרבנים עם ראש העיר המקומי, על פי הזמנתו, באחד מאולמות העירייה בו נערכה להם קבלת פנים רשמית. בדברי ברכה שנשא ראש העיר הוא הודה ל’מרכז רבני אירופה’ על שבחר בעיר ‘אולם’ לקיים בה את הסמינר ההלכתי והביע את שמחתו על כך שהרבנים הולכים ברחובות העיר במראה ולבוש יהודי . בדבריו ציין שהוא מסייע רבות לקהילה היהודית המקומית והבטיח כי ימשיך לסייע לה.

הרב ישראל דיסקין, השליח הראשי של חב”ד בגרמניה, השיב לראש העיר בדברי תודה וברכה על הסיוע שהוא מגיש לקהילה היהודית. במהלך דבריו ציין כי מעולם לא הרגיש חשש או צורך להסביר את הליכתו בלבוש ומראה המאפיין יהודים בעולם כולו.

הרב שניאור טרבניק, רבה הראשי של אולם, נשא אף הוא דברי תודה וברכה לראש העיר והדגיש את התחושה השוררת ברחבי העיר בה יהודי יכול ללכת ללא חשש.

דברי ראש העיר והרבנים היוו המשך לצעדה שקיימו הרבנים ברחובות העיר.  מדובר היה במראה שלא נראה ב’אולם’ שנים רבות. יש מי שאמרו כי במאות שנות קיומה לא היה כדבר הזה. זה היה מצעד ספונטני, בעקבות דבריו של פליקס קליין, הנציב שמינתה הקנצלרית אנגלה מרקל להיאבק באנטישמיות בגרמניה, שאמר כי הוא לא ממליץ ליהודים בגרמניה לחבוש כיפה בכל מקום ובכל זמן. קליין אמר את הדברים בראיון לעיתון גרמני ועורר סערה. המשטרה המקומית ב’אולם’ איפשרה את צעדת הרבנים וחסמה את תנועת הרכבים עד אשר עברו.

במהלך שלושת הימים בהם התקיים הסמינר, התקיימו בו שיעורים מפי הגאון הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין ראב”ד פדריישן לונדון, הגאון הרב לוי יצחק גרליק רב דק”ק האיחוד האירופאי בבריסל, הגאון הרב יעקב רוז’ה הרב הראשי לבת ים וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יהודה לייב מינצברג מפקח המקוואות של מרכז רבני אירופה, הרב יעקב גורביץ יו”ר “מכון משמרת נתן לבדיקת שעטנז”.