הרב חיים גלינסקי, סופר הסת”ם הנודד של “מרכז רבני אירופה”, שב מעוד מסע מוצלח לבדיקת תפילין ומזוזות באירופה. במסגרת המסע הנוכחי שארך כשבועיים ביקר הרב גלינסקי בערים: סנט פטרבורג, אסטוניה, קופנהגן, המבורג, הנובר, ורשא וברטיסלבה.

כמידי שנה נערך המסע ערב ראש השנה בכדי לאפשר ליהודי הערים את בדיקתם של התפילין והמזוזות לפני יום הדין. הבדיקות נערכו במקום במחירי עלות. במקרה הצורך הוצעו לבודקים גם תפילין ומזוזות חדשים במחירים מסובסדים.

לפי ההערכות נבדקו על ידי ר’ שלום כ-700 מזוזות, וכ-100 זוגות תפילין.

במקביל לבדיקות הסופר, שמרבה גם לעסוק בבדיקות סת”ם בארה”ק, ערך סדנאות מקומיות לילדים יהודיים. הרב גלינסקי הציג בפני הילדים הסקרנים את תהליך הכנתם של התפילין והמזוזות על פרטיו.

יצויין כי בכל אחת מן הערים אליהם הגיע היה הרב גלינסקי אורחו של הרב המקומי. בסנט פטרבורג הרב מנחם מנדל פעבזנר, באסטוניה הרב שמואל קוט, בקופנהגן הרב יצחק לוונטהל, בהמבורג הרב שלמה ביסטריצקי, בהנובר הרב בנימין וולף, בורשא הרב שלום בער סטמבלר ובברטיסלבה הרב ברוך מאיירס.

הרב אריה גולדברג, סמנכ”ל מרכז רבני אירופה, מסכם את הפרויקט הנוכחי בסיפוק רב “מדובר בעוד יוזמה ברוכה מבית היוצר של המרכז”, הוא אומר ומוסיף כי “בעקבות הביקור הנוכחי פנו למשרדינו עוד עשרות רבנים המבקשים שהמסע הבא יתקיים באזורם”.